17 Eylül 2014 Çarşamba

Turşu


Kış hazırlığı yapmaya bayılıyorum.İçimde bir karınca var adeta.Yazın çalışıyor , kışın yiyor:)

Derin dondurucuyu közlenmiş patlıcan, ayıklanmış bezelye, bamya ve yeşil fasulye ile dolduruyorum.Şeker yememeye çalıştığımız için reçel yapmıyorum ama turşuyu hiç atlamıyorum.Geçen sene kornişon, havuç ve yeşil domates turşusu yapmıştım.En çok kornişon yendiği için bu sene sadece kornişon yapmaya karar verdim.

Ben Alman tipi denilen hafif tatlımsı kornişon turşusunu daha çok seviyorum.M. ve D. ise klasik turşucular.Bu sebeple fotoğrafta görülen küçük kavanozun{benimki} dibinde halka doğranmış soğan, sarımsak, dereotu ,tane karabiber ve sarımsak var büyük cam kavanozda ise soğan hariç diğer malzemeler var.

Ev yapımı turşu tıpkı yoğurt gibi çok sağlıklıymış.Haftada bir gün öğlen yemeğinde Duru'ya köftenin yanına mutlaka turşu da veriyoruz.

2 yorum:

sessiz balik dedi ki...

Ben bir tursusevmez ve recelyemez olarak ; cam şişeye domates sosu ve bir de derin dondurucuya kabak saklayarak kışa hazırım ama kış biraz geçilebilir mi daha ekim ayı için tatil ve kaçamak olanların var

Öykücü dedi ki...

Kabak saklamak da nedir Özlem? Nasıl saklıyorsun? Az şey de yapmııormuşsun ki!

Bezelye ve bamyayı sadece ayıklayıp kaldırıyorsun çok tavsiye ederim.

Sevgiler

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..