24 Ekim 2015 Cumartesi

Kitap:


Yine bir seri , yine ben.İlk kitabı beğenip yarısında hemen diğer kitapları sipariş etmiştim.Konu "Açlık oyunları" ve "Kurucunun kızı" ile çok benzer.Büyük bir savaş sonrası yeni kurulan bir ülke.Ülkenin prensinin karısını bizdeki evlenme programı benzeri bir şekilde seçilen kızları saraya toplayarak yapması.Burada da açlık oyunlarındaki gibi bölgeler yerine kast sistemi var.5. sınıftansanız mesela müzisyen olacaksınız, 8 ler toplum dışı, 6lar hizmetçi gibi.Ve bu kasta doğumla dahil oluyorsunuz.2ler zengin 1 zaten kraliyet ailesi.

Kızmız bir beş ve bir 6ya aşık.Onunla evlenecek ama kendinden düşük kastla evlenmek de pek tercih edilen bir şey değil.Çünkü kastın düşmüş oluyor.Çocuk kıza bunu yapmak istemiyor ve prensle evlenme şansı için yarışa katılmasını istiyor. Olaylar gelişiyor.Ben bu seriyi de sevdim.Özgün değil ama kötü de değil.İlham almak bazen güzel sonuçlanabiliyor:)


Nihayet kaliteli bir kitap okudum.Ama onu da beğenmedim ne yazık ki.Dünyada insanların  başka insanları katletme ya da en iyi ihtimalle gidip kendini öldürme ile sonuçlanan bir deliliğe yakalanması ile başlıyor olaylar. Kimse neden delirdiklerini bilmiyor ama bilinen bir şey "gördükleri" için delirdikleri.

Önce bir iki olay derken sonuçta tüm dünya pencerelerine battaniye gerip evde oturulan bir yere dönüşüyor.Dışarı çıkamıyorsan nasıl yemek bulacaksın, su yok vs. Kahramanımız kadın bu dönemde hamile.Ablasıyla oturduğu evde ablası da kendini öldürdükten sonra gazetede ilanını gördüğü bir  evde toplanmış başka insanlar ile buluşuyor ve sonuçta olaylar gelişiyor kadın kendini iki çocukla tek başına buluyor.

Çocuklar bu deli dünyaya doğmuş ve kadının evden çıkıp neresi olduğunu bilmediğimiz bir yerlere gitmeye başlaması ve geri dönüşlerle anlatılan bu kitabı sevmedim:) Sonu beni tatmin etmedi, o şeylerin ne olduğunun anlaşılamaması ortada bırakılmış bir hikaye gibi hissettirdi. Ama instagram kitaba ayılıp bayılanlarla dolu. Kendi kararınızı vermeniz en iyisi;)





Bir kaliteli kitap daha.Ve bunu da pek beğenmedim:P Bu ktapla ilgili yorum yapan bloglarda ne kadar şaşırtıcı bir sonu olduğundan, okuyan kişinin şok olduğundan falan bahsediliyordu.Kitabı okumaya başladım ilk bölümün sonunda ne olduğunu anlamıştım ama şok olmayı beklediğimden asıl tahminlerimin doğru çıkması beni şok etti.Kitabı beğenmedim.


{Kahramanımız akıl hastanesinde.Geri dönüşlerle anlatılan kitapta en yakın arkadaşının babasının tecavüzüne uğruyor olduğunu keşfetmesinin kızımızı çok etkilediğini anlıyoruz.Üstelik bu tecavüz kız 10 yaşındayken falan başlamış.

Ama ne olursa olsun bu bir akıl hastanesine kapatılma sebebi değil.Kimse arkadaşı tecavüze uğruyor diye aklını oynatmaz.Buradan da bir kişilik bölünmesi olduğunu hemen anladım.Kız kafasında arkadaşım diye bir kişi oluşturmuş aslında tecavüze uğrayan kendisi.Çok sevdiği bir erkek arkadaşı var, çocukluk aşkı bir de çok yakışıklı bir ikinci adam var bu da kişilik bölünmesinin bir hali aslında tek adam var vs.Kitabın sonunda sevdiği adam kızın babasını öldürüyor ama bunu bir nefsi müdafa olarak gösteriyorlar ve sonrasında mutlu yaşıyorlar.Baba o kadar deli ki kızı hastaneden zorla çıkarıp tecavüz ediyor bu arada kızın annesi de olaylara gayet sakin yaklaşıyor.Hatta kızına sinirleniyor.Psikiyatristin biri bile neredeyse babaya yardım edecek.Neymiş adam senatörmüymüş mü ne.Çok saçmaydı ya! Neyse, }



Daha önce okuduğum bir kitabın devam kitabı.Üç kitaplık bir serinin ikinci kitabı.Ama iki koca kitap bitirdim konuyu ve neler olduğunu hala anlayamadım:) Ama ikinci kitap öyle bir yerde bitti ki üçüncü kitabı hevesle bekler oldum.

Mara Dryer ve Noah Shaw farklı güçleri olan iki genç.Mara insanları düşünerek öldürebiliyor Noah ise iyileştirebiliyor. Bunu anlamak ilk kitabın tamamını okuduktan sonra oluyor ancak:) Bu kitap geri dönüşlerle Hindistanda yaşayan bir kıza muhtemelen Mara'nın büyükannnesi gidiyor ama o kısım henüz konu bütünlüğünde bir yere oturtamadığım kısım.O kız kim Mara'nın anneannesi mi yoksa geçmiş yaşamı mı emin değilim:)

Mara'nın anneannesi intihar etmiş, annesi de psikolog ve annesindeki ruh hastalığının kızında da olduğundan şüpheleniyor.Ve kız ne derse desin kendini inandıramıyor,İntihar etmeye çalıştığını sanıyorlar oysa biri onu kaçırdı.O kaçıran kişinin öllmüş erkek arkadaşı olduğunu söylüyor ama bu kulağa ne kadar delice geliyor:) İnanan tek kişi Noah ama ergen bir çocuk için ailenin ne dediği önemli.Sonuçta Mara kendini bir terapi merkezinde buluyor vs.

{Kitabın sonunda Mara herşeyin bir deney olduğunu anlıyor.Özel güçlerini anlamak isteyen bir ekibin elinde.İncelemeyi yapmak için Mara'nın ailesini kızın deli olduğuna inandırmaları gerekiyormuş böylece yatılı hastaneye alabilecekler kızı.Bu sebeple türlü oyunlar çevrilmiş.Kız son anda kendini ölüdrmeye çalışan eski erkek arkadaşını yeniden öldürmeye çalışıyor.Binayı yıkıyor.Uyandığında bir yatağa bağlı, deney açıklanıyor ve Noah'ın ölmüş olduğu söyleniyor.Kızımız ilk kez gücünün farkında, bundan rahatsız değil ve intikam almak istiyor.İki kitaptır korkan, saklanan, vicdan azabı duyan Mara şimdi sadece saldırmak istiyor.İntikam istiyor.Şimdi gel de üçüncü kitabı bekleme:) }



Kitap 2015 etiketinde kaç kitap var bir ara boş vakit bulup sayacağım.Yılda kaç kitap okuyorsun sorusuna nihayet bir cevap verebileceğim blog sayesinde;)

1 yorum:

SenaBera dedi ki...

Sonunda tüm blogu okudum, geriye doğru giderek okumak ilginç bi deneyimdi.. Son sayfaları biraz hızlı geçmiş olabilirim tabii..:)) Duru'dan önce seni okumak ne kadar keyifli idiyse, Duru ile maceralarınızı okumak da o kadar keyifli.. Dilerim torunlarını anlattığın günleri de buradan okuyabiliriz😃😃

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..